Betrouwbare diensten tegen een eerlijke prijs: onze werkwijze


Bedrijven zijn afhankelijk van hun IT-infrastructuur. IT-continuïteit zou dan ook vanzelfsprekend moeten zijn, maar is nog te vaak een luxe. Daar willen we bij Integra BCS verandering in brengen en we maken dit voor elke organisatie toegankelijk. IT-continuïteit gaat gepaard met flinke investeringen in middelen en kennis. Niet iedere organisatie of IT-beheerder kan die investeringen doen. Ook willen zij hun resources wellicht niet besteden aan zaken die tegenwoordig als commodity kunnen worden gezien en efficiënter als dienst kunnen worden ingekocht. Wij bieden een alternatief: continuïteit voor een eerlijke prijs, zonder investeringen vooraf.

Meer dan de helft van de Nederlandse organisaties heeft geen gedegen IT-vangnet. In het geval van een calamiteit is er geen noodomgeving om naar uit te wijken of back-up-oplossing waarmee data snel kan worden hersteld. Dat is een serieus probleem. Zeker als je je bedenkt dat ransomware inmiddels aan de orde van de dag is (denk aan de Universiteit van Maastricht eind 2019) en cybercriminaliteit steeds omvangrijker wordt. Daarnaast kunnen software en hardware het laten afweten, waardoor medewerkers geen toegang hebben tot bedrijfskritische data en systemen.

Kortom: wanneer een calamiteit plaatsvindt zijn de (financiële) gevolgen vaak niet te overzien. Het herstellen van de schade is kostbaar en het duurt vaak lange tijd voordat alle systemen weer naar behoren functioneren, waarbij vaak sprake is van permanent dataverlies. Naast inkomstenderving kan er dus ook sprake zijn van imagoschade.

Kosten en baten

Het ontbreekt IT-beheerpartijen vaak aan de financiële middelen om de gevolgen van calamiteiten af te vangen, voor henzelf of hun klanten. En ook als deze middelen er wel zijn, is het de vraag of het verstandig is zelf een infrastructuur in te richten om calamiteiten te ondervangen. Waarschijnlijk kunnen deze middelen beter worden ingezet om waarde te creëren voor de organisatie en/of klanten en kan de oplossing van calamiteiten beter worden ingekocht.

Een helpende hand

Integra BCS stelt zich als missie om IT-beheerpartijen te helpen. Wij hebben geïnvesteerd in specialistische kennis en innovatieve cloudoplossingen. Met onze Disaster Recovery as a Service (DRaaS), onze Back-up as a Service (BaaS) en onze Infrastructure as a Service (IaaS) staan we onze partners bij in het beschermen van hun klanten. Van betrouwbare back-ups en een schaalbare infrastructuur tot het waarborgen van bedrijfscontinuïteit bij calamiteiten. Zonder grote investeringen vooraf, tegen een schappelijk maandelijks tarief en zonder in te boeten op kwaliteit.

Het geheim is specialisatie. Integra BCS richt zich volledig op effectief datamanagement. Dat betekent dat we hebben geïnvesteerd in een zeer deskundig team en een efficiënte inrichting van de organisatie. Omdat we grote volumes bedienen, kunnen we schaalvoordeel creëren waarvan onze klanten natuurlijk profiteren. We besparen verder onnodige onkosten door te kiezen voor de betrouwbare, doorontwikkelde technologie van VMware, Veeam en Zerto in plaats van experimentele producten of zelf ontwikkelde portalen. Dat scheelt veel in onderhoud en updates. En, niet onbelangrijk: onze kosten zijn laag dankzij de eerder genoemde schaal- en efficiëntievoordelen. Al die factoren dragen eraan bij dat we een scherpe prijs kunnen hanteren, zonder te bezuinigen op kwaliteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid.

Gedreven

We zijn trots op onze deskundigheid en onze aanpak; op onze betrouwbare techniek en op ons eerlijke verdienmodel. Elke dag weer dagen wij onszelf uit om onze oplossingen breder en beter toepasbaarder te maken. Met ons team van specialisten werken we met plezier aan onze cloudoplossingen en klantrelaties. Alleen wanneer onze partners zorgeloos kunnen ondernemen zijn wij tevreden.

Wilt u meer weten over onze werkwijze en diensten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.



Terug